07 December 2011

HATI dan AKAL :)

Assalamualaikum ,

Alhamdulillah , hari ni aku rasa bertambah sayang dengan ALLAH SWT .. sebab respon pada satu doaku :)

Tapi blog kali ni mengenai hati dan akal , jika tidak dikawal mulut melontar kata busuk!!

Dulu aku marah , aku campak je apa aku mahu campak .. tapi ? Apa aku dapat ? Dapat balik kata2 tu walaupun mereka mulakan dulu . Ok stop there .

Kejap tadi HATI aku kata "sakitla..macam ada something wrong" .. lantas terkuar ayat "Ngata orang je keje..ingat baguslah." MULUT berkata tanpa sempat ku tapis di AKAL .. aku beristighfar untuk melegakan rasa sakit dihati .. "Takpela..nobody perfect..biarlah kalau orang nak mengata" .

Apa yang boleh disimpulkan , HATI dan AKAL kita tidak berada ditempat yang sama , mereka tidak sejiwa, AKAL yang buat kita berfikir supaya tidak bertindak mengikut rentak HATI . :)

No comments: