04 December 2011

Kisah En.Sahabat ..

Assalamualaikum ,

3 minggu lagi .. Ya Allah tak sabarnya menanti saat itu .. doakan tiada apa yg buruk terjadi . Harap2 berjalan dengan lancar.

Hari ni nak story mengenai En.Sahabat .. En.Sahabat yang jauh di mata mahupun di hati .. Haha tapi kadang2 berangan kalau dia suatu hari nanti jadi Imam aku .

Ada perkara yang buat aku nak story psal dia ni .. sebenarnya dia ni seorang yang  sgt cintakan Allah SWT .. jadi dia selalu la jgk hasilkan tulisan utk peringatan pada sahabat2 lain .. dia sebenarnya tak suka membuang masa dgn chating dkt FB ke YM ke ape ke Skype sekalipon . Jangan harap ! Komen FB dia pon .. dia takan reply ..

Melainkan kalau ayat kau "Nanti online Skype nak dengar cerita balasan kalau tak tutup aurat.." dan lain2..confirm !! Dia akan share apee pon dgn penuh semangat .. tak kira kau perempuan atau lelaki . Niat dia nak berkongsi ilmu .

Nak dijadikan cerita.. satu hari tu (semalam) . Aku online Skype , tiba2 dia Call mengejut .. ala2 miskol gitu . Aku pon tanyela kenapa sbb dia bukan jenis suka2 nak tegur orang .. lagi2 kalau perempuan . Hoi tanpa sebab? Memang takkan la kan ..

Dia cakap "Takde apalah . Dah solat awak?" .. errr ! Errr terdiam lama aku dkt Skype tu .. Hahaha..yer aku mengaku solat aku tak sempurna .. tibe2 dalam 30minit aku diam .. dia tulis lagi  "Awak belum solat?ke diam sebab pergi solat?"

Errghh diam lagi ! "Bukan ape.saya tahu awak ada tulis blog baru2 ni kata awak kenal saya dan awak anggap kita sebagai sahabat yg sama2 mcari cinta illahi . Sekarang saya tanya awak dah solat belum..awak diam..kenapa? Kata nak cari cinta illahi tu sama2..tapi awak biar saya cari sorang2.."

Kau tahu tak ayat tu bg aku romantik sgt ? Terdiam + tersenyum aku baca ...

Aku slumber reply "saya malu dgn awak. Awak baik. Saya mengaku .. solat saya tak sempurna."

Dan sebenarnya banyak lagi kiteorg borak..tapi sampai je waktu solat dkt tempat dia..dia akan away.. aku dkt Malaysia..waktu solat still chat dgn dia . Selamat dia faham situasi aku dan dia ckp..dia akan tlg aku.

Mesti ada yg baca akn ckp "alahai gediknya..nak lelaki je tlg" .. err ok anda silap.. sebab sejak kebelakangan ini..saya ada jgk kwn perempuan yg skang belajar kos arab dkt jeddah dan kwsn2 lain . Entah kenapa suka berkawan dgn dorang . Dorang akan sentiasa mengingatkan aku benda baik dan buruk. Cuma tpulang pd aku je nk buat atau tidak.

Ok berbalik pada En.Sahabat , aku tahu dia akan baca entry ini dan mungkin dia takan tegur aku dah lepas ni sebab aku macam reporter diri sdiri..Semua pon nak share ..

En.Sahabat moga kita akan terus bersahabat. Heee assalamualaikum .

No comments: