31 December 2011

Perginya 2011 , Bermulalah 2012 ..

Assalamualaikum ,

Sebenarnya niat nak menulis takde .. tapi kawan2 suruh tulis and buat azam supaya 2012 tak tutup belog lagi (Baca ala2 Abon.. jawa sikit okay).  Jadi (okay masih Jawa) , jadinya penutup 2011 ni aku akan hadiah pembukaan belog ini dan cuba untuk tidak tutup lagi . Err doakan ajelah yer . *Virus Osbon menang MLM*

Seperti tahun2 sudah , pengakhirannya aku akan buat recap kejadian setahun .. tapi entahlah ! Macam tidak ada apa2 yg ingin dikongsikan .. selain dari kisah cinta . Haha :) . * Aku masih menulis sambil hatiku membaca dengan gaya Abon .. jawa sikitlah *

Aku mungkin akan buat rumusan dari setiap sudut kehidupan aku pada tahun ini ..

KELUARGA


Untuk kategori ni .. alhamdulillah . Aku gembira tahun ini . Kalau dulu kat rumah ni juz ada Mama and aku je..tapi around April 2011 , Kakak aku n hubby memeriahkan rumah ...tapi kadang2 bengkek gak sbb dorang mcm xde kt rumah..pegi keje..balik masuk bilik..esk pegi keje..hahaah maklumlaaah bilik lengkap segalanya..slmt xde dapur n peti ais je..klu x..Confirm xnampak muka..ahaha And Macam biasala , around bulan 10 ritu akak aku yg keje dekat Perhentian stay kt umah sampai bulan 3 . Okla so far tahun ni keluarga aku adalah yg pertama dalam diri aku . Mungkin kadang2 tu aku akan story ketidakpuasaan hati aku itu ini dekat someone , tapi yerla orang kata air dicincang takkan putus . Ego seseorang tu sbnarnye yg akan mengawal diri kita..tinggi ego kita..tinggilah kesombongan kita. Kadang2 orang okay nan kita , tapi kita yg Ego sangat . Haha .. itu utk kes keluarga laa . Oh tak lupa jugak dgn kehadiran anak2 Bulus dalam rumah ni pada tahun 2011 amat mgembirakan aku .. sebab kadang2 tu balik kelas stress..so dorangla yg buat aku happy .. Hek2.. azam 2012 nak kawennn ! HAHAHA kesahh ? :p

PERSAHABATAN

Wooooooooooo !! Pasang surut tergelam timbul . Well macam biasalah , if kes aku dgn Gei .. mungkin currently aku rasa aku dgn dia dh sedikit kurang . Haha entahla kenapa ? Mungkin aku kena biasakan diri hidup tanpa dia kot .. sebab if dia kawen takan aku nk bkepit dgn dia jugak ? Utk kes2 lain .. aku malas citer,sebab if baca dari blog pon dah tahu and dapat kesan .. memang aku punya kes yg besar tahun ni..haha bak kata sorang member ni tiap tahun pon bab persahabatan ni aku memang dasyat . Tapi nak wat camner? Adinda Atie memang femes bab buat masalah dgn kawan ni .. Hahaha .

Cuma ada satu pepatah nak kongsi dgn korang "KITA BUAT ORANG,ORANG BUAT KITA"

PERCINTAAN

Sekali lagi,kejadian tahun 2007 berulang kembali . Memang aku tak serik2 . Hahaha .. if sape penah baca psal percintaan aku tahun 2007 .. mesti tahu ape aku nk citer .. yeaaah ! Aku buat lagi perangai tu .. haha ada BF tambah lagi BF . Dan balasannya hilanglah BF tuu . Hahahaha .. sedihh kan ? Malas citer panjang sebab bagi aku , aku dah tamo cari BF or terima BF .. Sebab aku mencari seorang SUAMI . Fullstop !!!!

PEMBELAJARAN

Pada awal tahun agak mendatar sebab lecturer baru belum muncul . Bila Mac je , lecturer baru makin ramai.Alhamdulillah kini dah nak habes blajar . Eh dh abes pon..tunggu project je. Hahaha . Kbai tamo citer lebey.

HARI LAHIR

Birthday yg ke 20. Sederhana , GEI belanja makan KFC . Lagipon aku faham konduksi Gei waktu ni,dia MASIH sangat baru kehilangan ayah tersayang. Lagipon kiteorg berdua tak rapat dah dengan orang2 yg patut waktu tu..so no suprise party macam biasa . Tapi bagi aku dapat bersama Gei pon adalah yg tbaek aritu..sebab aku down dgn beberapa kes sbnarnya.

Ingatkan itu je sambutannya.. kakak aku Bank in RM50 sebagai adiah..pas2 dia belanja makan Pizza Hut and gune duit dia bank in kat aku utk byr Pizza Hut tu.. HAHAHA selamat bagi balik duit :p . Di saat aku rasa,sambutan hari lahir aku dah tamat..tiba2 dapat panggilan telefon .. hajat utk dgr orang nyanyi lagu Imran Ajmain-Selamat Ulang Tahun Sayang,termakburr.. dihujung talian air mata aku dah mengalir . Haha terima kasih sebab buat ia bermakna disaat akhir.

Dan beberapa hari kemudian , abang aku pula belanja tengok wayang n makan kek . Thanks abang :)

KESIHATAN

Alhamdulillah baek2 je..cuma time bulan puasa,aku dan kakak aku dapat sakit pakej..tpaksa buka puasa jam 4 petang sebab sangat tak larat..adalah dh 4hari ponteng puasa..

After All .. 2011 sebenarnya banyak meninggalkan kesan dalam hidup ni..walaupun kadang2 tu mcm kosong je tp 2011 dimulakan dgn sgt baik,gembira dan bahagia. Time tgh2 tu la..sakit.. mgkin dh kawen nnt baru bahagia je..ahah :)

Oklah bercerita mengenai 2012 . Bagi aku tahun 2012 merupakan tahun kebebasan aku , yerlah orang kata umur 21tahun dapat kunci kebebasan..ahaha aku rasa dari dlu aku bebas pon..sebab tu xberapa nak mjadi sgt aku ni..xmcm anak2 orang lain yg dharapkan setiap ibu bapa..waah cewahhh tacing2 sikit :p

2012 , semestinya aku bukan lagi seorang pelajar kolej tapi seseorang yg akan BELAJAR dari sebuah pengalaman . Industry Training .. aku akan pastikan aku dpt offer keje terus dari pihak tsebut . Haha cewaah padahal kt mn nk training pon xtaw lagi..kes2.

2012 , banyak nak attend wedding (tgkk sidebar blog) . Tu yg dh dbgtaw...yg belum bgtaw , belumlaa taw..ahahah :)

2012 , perjalanan mencari bakal suamiku yg bjanggut comel,mgidamkan pelamin warna purple .. EH ? Hahahahaha :) .

2012 pls be nice with me :) Tq sayang . aSsalamualaikum :)

No comments: