01 January 2012

Pencarian Cinta Sejati :)

Assalamualaikum ,

Okay it's all about love . Entry mengenai cinta akan membuka tirai tahun baru ini . 2012 mungkin akan kurang menulis , dan makin mengurang . Disebabkan cara kehidupan yg berbeza kini . Errk ? Haha ..

Apa2pon nak ucapkan tahniah pada sejumlah manusia yg mbanjiri majlis Ilmu tahun baru bersama UAI , IM Asyraf , Sham Kamikaze , Zizan dll. Suatu pembaharuan sebenarnya , pendedahan yg hebat .. sampai semua newsfeed kat FB check in dekat sana :) Alhamdulillah . *rugi xhengat sbb duduk jauh*mgkin belum jodoh ;)

Apalah yg aku maksudkan dgn cinta sejati ?

1) Cinta Allah swt . (choy kau atie..solat lintang pukang nak cari cinta allah)
******errrrrrrr sbb tu cari...ahahah***********

2) Cinta sahabat . (selalu buat hal..ada hati nak cinta sahabat)
********* err sbb tu cari yg boleh terima baik buruk..bijak lembab diri aku*********

3) Cinta SEJATI ( Selamanya)
********* Mencari cinta sejati dari seorang sahabat selamanya dan membimbing diri ini ke jalan allah agar sama2 dapat mencintai allah swt.************ oh so sweet like lollipop..ehh ? Hahaha

2012 , 21 Tahun .. mungkin ada yg kata terlalu awal utk fikirkan . Err bagi aku tidak sama sekali , sebab I have my own target .. nak kawen before umur 25 tahun or pada umur 25 tahun sendiri . Jadi pada umur 21 tahun , aku patut punya seorang sahabat .. dan kami perlu waktu utk mgumpul wang utk meraikan majlis itu. Cewaaaaaaaaaaah :)

Aku fikir panjang kenapa aku perlu kawen dalam usia 21-25 ..

1) Zuriat ... mgkin kawan2 rapat tahu yg kakak2 aku yg dh lama bkahwin masih belum punya rezeki utk punya zuriat..mgkin rezeki aku utk zuriat tu sdiri lewat..lagi2 kalau aku xDiet kan ?.. sekurang2nya if  kawen dlm usia mcm tu..masih punya ruang utk aku berusaha..berubat.. errghh Perghh jauh giler aku pandangg ni ?

2) Masa Depan Anak2 .. aku mbayangkan masa depan anak2 aku .. cuba korang bayangkan..kawen usia 30tahun..zuriat lambat..35 tahun baru dpt..anak2 korang mbesar..dan pada waktu korang pencen nnt..anak masih bersekolah.. dan tpaksa korang mcari duit cara lain..if kawen awal dan zuriat awal mgkin waktu pencen nnt..korang goyang kaki je..anak hulur duit KALAU korang didik dgn betul..ahah :)

Ya Allah jauh fikir ni .. hahaha ape2pon .. ke excited an aku dalam mencari si dia terserlah dekat desktop wallpaper .. ahahahah


Konon2 happy married couple lah..yg penting hp tu sama dgn hp aku


Apepon2.. tgk gambar bawah ni...aku cekau tang mana ntah..xhengat..tp sweet sgt..ahahhah..selagi aku xmjumpai si dia.. I'm not SINGLE or LONELY :). And I don't need such a sweet talker tapi hmmmm :) Oklah assalamualaikum .


1 comment: