30 January 2012

Sabotaj ??

Assalamualaikum ,

Hidup kita ni tak lari dari rasa iri hati dengan kelebihan orang atau senang citer kemampuan seseorang tu utk melakukan sesuatu dgn baik . Bila iri hati akan muncul ler hasad dengki yg bernama SABOTAJ.

Ada beberapa kategori sabotaj .. nak menjatuhkan orang ? Nak memalukan orang ? Nak beri pengajaran pada orang ?

Entahlah kan ? Aku sendiri tak faham kenapa dalam hidup kau tu perlu nak sabotaj orang .. kalau kau tak boleh buat okay just ask la how to do blaa blaa bla . Tapi kalau dengan mengambil hak orang TUGASAN ORANG dan dengan muka tak bersalahnya tidak pulangkan or salah letak tempat SEHINGGA orang yang sepatutnya menerima kerja itu tak terima.. do u think its funny ?? HELL NO !

Dengki yang terlampau-lampau . Apa yang kau tak puas dengan aku ataupun dia sehinggakan kau perlu bertindak demikian ?

Mungkin aku tak nampak siapa kau , tapi kau ingat ALLAH SWT ada kat atas sana memerhatikan tingkah laku kau .

ALLAH tu maha adil , insya'allah kau terima balasannya . Kalau rasa2 kau gagal ataupun markah kau bukan dalam target kau .. apa yang aku ingin katakan "Maafkan aku kerna kau menerima balasan atas kejahatan kau sendiri. Kalau kau buat baik .. insya'allah baik-baik belaka." :)

ps : Confirm praktikal dengan M.J :) *hati aku memang disini*

No comments: