30 November 2011

Couple ? Clash ?

Assalamualaikum korang ,

Alhamdulillah dapat ruang nak berceloteh lagi .. ingat nak simpan esok tapi idea mencurah2 ke ladang gandum !

Tadi dok wat keje..tetibe seorang sahabat ni meroyan sedih tahap cintan laa sebab ada prob dgn Boboy dia..sbg seorang sahabat..aku mampu nasihat..tetibe dia bagi link blog seorang gadis ni yang ADDICTED GILER dekat Kekasih dia..bercerita luar dalam psal cinta dorang..and ada satu entry tu..dia mengakui nk melepaskan cinta hati dia tu sgtlaa susah..dia sgt sakit hati bile dia sms BF dia setelah sekian lama bpisah..BF dia boleh reply smiley yg sgt cute dkt dia.. sakit je hatinya..

Entahlah ! Aku tahu aku bukan insan yg sempurna nak komen..aku dulu mcm tu jgk..selak balik entry lama aku..bulan September October.. meroyan teruk aku kena tinggal. Kalau dia tak tinggal aku..mungkin aku xjumpe diri aku yang sekarang ni.

Aku cakap dekat sahabat yang bagi link tu.. "kalau aku mcm aku yg kau kenal dlu..aku dh nangis baca entry ni..aku akan share entry ni dkt blog aku..aku rasa ape dia rasa.." lalu sahabat berkata..dia tahu itu akan tjadi sbb tu dia share.. lantas aku memotong kata dia "betul kata kau..tapi kali ni aku nanges sbb dia tlalu agungkan kekasih dia sehingga abaikan cinta illahi.. aku akan share psal dia dan ape aku rasa dekat blog tapi bukan mcm dlu." Sahabat terus mendiamkan diri.

Sahabat terlalu mengharap aku berada dipihak dia..memujuk dia utk bsabar dan sbgnya sptmn aku lakukan dahulu. Aku tak rasa aku akan jadi begitu lagi sebab aku dah set di minda aku.. tiada istilah couple dalam hidup aku . Aku mencari cinta yang akan membimbing aku ke arah yang benar..sama2 myintai Allah Swt. Jadi itu yg aku nak sahabat2 aku lakukan . Sebab tu bile ada sahabat yg sdg sedih psal lover dia, currently aku rasa nak jerit "dahla move on..Allah tu dah rindu kau." Tapi aku xmampu..sebab aku sdiri masihh berusaha mcari cinta Illahi.

Aku harap..aku akan terusan begini dan pertingkatkan lagi usaha aku. Insya'allah takan menoleh kebelakang lagi .

ps : hidayah Allah tu sgt indah. Subhanallah , percayalah Allah akan sentiasa memberi petunjuk pada hambanya yang ikhlas mencarinya.

Alhamdulillah , kini aku punyai seorang sahabat yang sama2 kami berusaha mencari cinta Illahi dan memperbetulkan diri kami. Insya'allah dgn izin-NYA.

No comments: