03 March 2012

Rasa untuk "MAC" kembali ...

Assalamualaikum .

Mac kembali lagi .. bulan yang aku suka tapi sebenarnya aku benci .
Aku benci sebab terlalu banyak kenangan manis kepahitan pada bulan Mac .
Dan aku rasa ia akan berulang lagi tahun ini .
Meskipun dengan insan lain ..
Meskipun aku sudah tahu aku perlu berjaga2..
Tapi aku masih rasa .. ianya kembali ..

Rasa cinta yang mendalam pada si dia hak milik orang..
Rasa bahagia yang teramat kerana si dia melayan ..
Rasa indah yang aman kerana si dia sering tersenyum ..

Aku tak tahu ..
Kenapa bila MAC ..
Rasa SIAL ni perlu hadir .. ??

Penat ..
Penat untuk tersenyum bila dengar lagu cinta ..
Penat untuk imaginasi watak dalam filem adalah aku dan dia..
Penat untuk baca kembali segala perbualan bersama ..
Penat untuk menangis pabila menyedari .. dia dimiliki insan lain ..

Kenapa ?
Kenapa rasa cinta aku akan hadir pada insan yang sudah berpunya ?
Atau ..
Kenapa mereka perlu menyukai orang lain ?

ahh aku masih belum layak memiliki cinta hati ..
Ya aku akui .. deras hati ini menangis ..
Apabila melihat ..

Sang sahabat yang sudah berkahwin ..
Sang sahabat yang sudah miliki cahaya mata ..
Malah ..
Sang Sahabat yang gembira kerana adanya seseorang yang sering tersenyum untuknya..

Aku ?
Ya . Gembira adanya kekanda-kekanda yang sudi mendengar rintihan hati ini..
Tapi sampai bila ? Mereka juga punya insan tercinta ..
Siapa aku untuk dimanjakan setiap masa ?

Wuuuuuuuuuuuuu .. MAC ! MAC ! MAC !
Tolong buat baik dengan aku ..
Terima kasih .

No comments: