15 March 2012

RUANG SUCI 1 "CYBER"

Aku tidak tahu..
Layakkah aku menggelar tulisan ini sebagai "Ruang Suci"
Tapi aku seperti tiada siapa lagi untuk bercerita..
Aku membayangkan kalian di kiri kananku..
Sedang mendengar aku bercerita..
Sambil aku memandang kebawah..
Bercerita penuh getar dihati ..

Sebaik pulang dari latihan hari ini..
Aku terbaca sesuatu yang sesungguhnya telah merentap hati..
Meratap jiwa..
sekaligus menghapuskan sebuah kepercayaan.
Sungguh..tak dapat aku menahan rasa dijiwa.
Bila si dia lupa akan tanggungjawab sebagai insan yang perlu menyimpan rahsia hati ini..
Entah apa yang gembiranya dia bercerita kisah orang pada orang lain..
Menyampai dan terus menyampai..

Aku beri kepercayaan itu..berkongsi rasa..berkongsi rahsia..
Atas dasar sebuah persahabatan..
Tapi ? Kepercayaan itu seperti disia2 kan..
Rasa itu..Rahsia itu..sampai pada insan lain
Kenapa ? Mana lagi ruang untuk aku berkongsi rasa? Rahsia?

Kalau perkara sekecil semut yang aku kongsikan..
Kau olah sehingga menjadi sebesar Gajah ?

Ps : sekadar berkongsi rasa .. wuuuuuuuuuuuuuuuu :)

1 comment:

abgDude a.k.a kai said...

suci la tu...
mcm suci dalam debu..
hak hak hak...