08 January 2010

Luahanku...

Dulu aku tersangat..
Ingin mengenali kau..
Ingin mendampingi kau..
Berkawan dengan kau dan mereka..

Aku lupakan kawan yang sentiasa bersama aku..
Hanya kerana kau dan mereka..
Semua orang sedar akan perubahan aku..
Seolah-olah kini diri aku hanya untuk kau dan mereka..

Tapi lama kelamaan..
Aku sedar satu hakikat..
Aku hanya tempat kau menghilangkan bosan..
Aku tak seperti mereka..
Yang boleh buat kau tertawa setiap masa..

Tapi sedarkah kau..
Perbuatan kau ini..
Melukakan hati aku..
MALAH banyak lagi hati yang terpaksa kuat kerana kau..

Kau mengatakan diri orang..
Tapi kau tak sedar akan hakikat diri kau..
Jika kau tak begitu..
Orang takan buat kau begitu..
Kau mengharap belas kasihan orang..
Tapi SEDARKAH kau..
Budak tadika pun tahu..
Mana baik dan buruk..

Aku berusaha menjadi hati keras..
Bila ada bersama kau..
Aku gelak bersama kau..
Kau sedih?Aku pinjamkan telinga aku..
Aku pinjamkan bahu aku..
Nangislah..Nangislah..
Aku tak pernah kisah akan itu..

Aku berkata dan aku mengharapkan sesuatu..
Mulai saat ini..hari ini..
Jagalah hati kawan kau.

Dulu aku dengar cerita dari mereka..
Aku tak percaya..
Tapi bila aku yang laluinya..
SAKIT.PEDIH.TERSEKSA.
Bukan ini yang aku pinta dari
PERSAHABATAN KITA..

Tapi walau apa pun yang berlaku..
Aku sentiasa menganggap kau itu SAHABATKU..
Biar hati aku pedih dengan tindakan kau..
Tapi bukan orang lain.
Cukuplah dengan semua ini.

No comments: