15 August 2011

Hati Menangis ..

Wuut wuut ,

Entah kenapa hari ini aku rasa sayu,
Dari pagi ke tengah hari .. dan bawa ke petang ,
Aku cuba mencari punca .. tapi tak jumpa ..
Hati aku bertambah sayu bila orang yang disayangi tiba2 berkata..
"tak sedap hatilah.."

Aku tersentap mendengarnya..
Kerana diri aku sendiri merasainya..
Entah apa akan terjadi..
Aku mulai risau ..
Kalau ada benda2 tak baik bakal berlaku
Biarlah di bulan Ramadhan yang mulia ini ..
Ya Allah .. aku berprasangka buruk ..
Tapi aku dah tak dapat kawal perasaan ini ..
Ingatkan boleh tunggu sehingga waktu berbuka..
Tapi tidak aku secara tiba2 mengigil didepan TV..
Melayan hati yang mungkin berkristal waktu ini ..
Terus berlari ke hadapan Lappy untuk menulis kata2 ini ..

Sungguh aku cuba abaikan rasa ini seperti waktu lalu..
Tapi tidak boleh .. makin ku tolak rasa ini.
Makin ia kuat dihati..
Entah kenapa ?

Kenapa hati ini perlu menangis lagi ?

Ya Allah .. aku tidak kisah jika ada mereka yang mengata dibelakang ku..
Aku redho .. aku hanya menjadi diri aku ..
Alhamdulillah namaku masih dibibir2 mereka ..
Walau sebulan..3 bulan..6 bulan mahupun setahun tidak berjumpa
Pasti ada perkara yang ingin mereka bualkan..
Aku doakan yang terbaik untuk mereka..
Kejayaan hidup mereka .. hubungan mereka dan segalanya yang terbaik..

Masuk setahun memakai hijab..
Harap berkekalan :)

Alhamdulillah ..

Aku teringin nak beraya tahun ini ..
Entah kenapa aku kuat merasakan perasaan ini..
Sayu melihat baju raya dijual..
Aku tak mampu untuk dapatkannya..

Harap tidak ada apa2 berlaku...
Cool Atie...jangan fikir bukan2..

Assalamualaikum .. maaf pada semua .. nobody perfect..

No comments: