17 December 2009

Ini Lebih Sakit..

Heyyyyyyyyyyyyyyy....

Dulu aku pernah bercinta..
Aku bahagia bersamanya..
Kami gaduh..kami putus..kami rujuk..
Itulah asam garamnya..
Makin bahagia..sehingga orang mengatakan..
Itulah cinta sejati..
Di dalam hati terukir namanya..
Tiada ruang untuk orang lain..
Lama kelamaan rasa itu pudar..
Bertahun menyemai cinta..
Akhir putus ditengah jalan..
Namun aku tetap biasa..
Tiada kesedihan yang dirasakan..

Dulu aku juga pernah ditolak cinta..
Maklumlah aku bukan pilihan ramai lelaki..
Bila aku mengatakan cintaku..
Pasti ditolak..
Tapi aku masih boleh berbual bicara..
Bergurau senda dengan mereka itu..
Seperti tiada apa yang berlaku..

Aku dah sangat lali dengan dua rasa ini..
Aku sudah biasa..
Rasa ini seperti permainan ku..

TAPI..

Kini aku rasakannya kembali..
Ia lain..aku rasa malu untuk berdepan dengannya
Aku seperti hilang kata bila dengannya..
Aku rindu dia yang ku kenali sebelum ini..
Aku sangat tak boleh begini..
Aku seperti dikawal dia..
Apa saja yang aku lakukan..
Aku akan memikirkannya..

Hahhhhhhhhh susah untuk aku ketepikan..
Kerana ini lebih sakit dari yang lepas..
Aku tak bisa lupakan dia..
Wajah marah,wajah gembira,wajah sedih dia..
Aku amat berharap dia dapat kembali pada aku
dan kami boleh berkawan seperti biasa..
Seakan tiada apa yang berlaku..

No comments: