16 June 2011

0 0 0 Kosong 0 0 0

Wuut wuut ,

Sejak dari tiba rumah ,
Aku rasa kosong ,
Aku tak dapat fikir apa ,
Aku rasa ingin menangis ,
Aku rasa ingin bersyukur ,
Aku rasa macam-macam

Aku menangis sebab aku merasai apa yg dia rasai..
Aku bersyukur sebab bukan aku yang lalui ..
Sakitnya dia , sakitnya aku
Tapi aku siapa ? Aku tak mampu menghulur bantuan
Hanya berjanji untuk terus berada disamping dia
Jatuh tergolek dia sekalipun ,
Aku pasti berada disitu sebagai seorang kakak..dan sahabat

Dia dah banyak bersabar dalam persahabatan kami
Dia dah banyak mengalah dalam persahabatan kami
Dia dah banyak membantu susah senang aku..
Aku tak patut dan tak terasa langsung untuk tinggalkan dia

Kosong aku teramat kosong
Sebab aku rasa bodoh
Tak dapat membantu dia
Kenapa bila aku susah
Begitu mudah dia membantu
Kenapa bukan aku ?

Aku tak pernah punya sahabat
Yang aku rasa hingga ke hati
Setiap susah senang yang dia lalui
Ini yang pertama ..
Dan sememangnya aku sudah meletak dia sebagai DARAH aku
Dia DARAH tempat aku mengadu .. memintal kasih ..
Tak mungkin aku kehilangan dia..

Kalau aku jadi dia
Tak mungkin aku sekuat dia pada hari ini
Dia masih mampu berdiri , bergelak ketawa..
Tapi aku faham , di saat itu pasti dia menangis..
Dia masih kuat..tak seperti aku
Mungkin aku terus terduduk
Bila musibah menimpa diri aku ..
Aku tak sekuat dia .. ya aku lemah

YA ALLAH , Ku panjatkan doa padamu ..
Berilah dia , sedikit ruang untuk bernafas dan hidup seperti remaja biasa
Terlalu muda untuk dia menghadapi semua ini

YA ALLAH , semoga kau mendengar .

AMIN ...

2 comments:

perempuan virgin said...

kuat . itu jalan keluar kosong.

Madkin's Babyy said...

insyaAllah, He knows the best.

mungkin ujian yang Allah bagi dekat dia untuk menguji sejauh mana keimanan dia. Allah takkan menguji hamba-Nya luar dari kemampuan mereka.

Bersabar dan Berdoa, pesan kat Seha :)