08 June 2011

Dialog Aku

Wuut wuut ,

Ada yang bertanya pada aku , kenapa aku dah lama diam ?
Aku terus jadi pelik , bila aku diam ?
Sampai ada yang bosan dengan kemunculan aku ..
Aku dikatakan diam ?

Lalu dia kata , dia rindu akan dialog aku
Apa yang dia rindukan ?
Hari2 aku berdialog dengan dia ..
Aku jadi tak faham

Dia cuba fahamkan aku dengan mengatakan , mungkin penulisan kau ?
Aku tersenyum tanda faham ..

Aku mengaku , aku dah lama tidak beri bahan bacaan pada kau
Aku tidak punya idea yang boleh memikat hati kau
Buat apa aku memaksa diri aku menulis , dan bila kau baca..kau tidak suka ?

Aku bermimpi sehari lalu .. aku mimpi dikirimkan kasih sayang dari seseorang
Dan hari ini , aku benar2 terima kasih sayang itu .. syukur
Walaupun sekejap .. aku hargai

Tapi..
Aku terus menangis .. kerana kasih sayang itu telah habis
Aku masih perlukan kasih sayang itu
Aku kejar untuk dapatkan seseorang itu..
Meminta kasih sayang yang mungkin dia ada untuk aku..
Tapi sayang..telah tiada..
Telah dia habiskan buat insan lain..

Dan..
Hanya insan itu layak mendapat kasih sayang dia..
Jadi aku ?
Hanya mampu lelah ditepi jalan..
Terduduk , aku lemah..
Aku inginkan suntikan kasih sayang itu
Untuk buat aku kuat..

Aku bangun .. langkah kakiku lemah
Melangkah dan terus melangkah..
Menjauhi dia , agar boleh aku hidup tanpa suntikan dia
Tiba2 aku seperti terkena virus bahaya
Aku semakin lemah..terus aku merayu pada seseorang itu
Aku perlukaaan sangat suntikan kasih sayang itu
Lega bila ku terima

Lega..dan legaa..
Dan perkataan Lega..
Merupakan tanda..aku tidak tahu mahu berkata apa lagi..
Mungkin ini saja dialog aku pada hari ini..

8/6/2011
2:08 Am

No comments: