08 June 2011

Aku Percaya ..

Wuut wuut ,

Aku percaya kau percaya aku..
Dan aku percaya kau ..
Aku percaya kau sebab aku lihat..
Kawan2 kau percaya kau..
Jadi tak salah untuk aku percaya kau..

TAPI..
Sangkaan aku meleset
Kau bukan jenis yang boleh dipercayai
Kadang2 mungkin..
Tapi kau adalah orang yang punya agenda tersendiri
Apa yang aku cerita pada kau
Adalah bahan untuk buat kau jadi kuat
Dan akhirnya aku terkulai layu..

Aku tak faham kenapa aku yang menjadi mangsa kau
Begitu ramai lagi kawan kau yang lain..
Aku dijadikan mangsa..
Kau sengaja mencari banyak masalah dengan aku..
Entahlah mungkin itu cara kau
Tapi aku tak suka..aku tak selesa..
Kenapa aku ?

Aku percaya kau..
Begitu lama aku ambil masa untuk percaya kau..
Kau musnahkan kepercayaan aku begitu saja
Baguslah..hebatlah kau..

Sedikit pun kau tidak berfikir tentang hati aku
Kecewakah aku..sukakah aku dengan tindakan kau..
Kisah aku diceritakan pada yang lain
Ditambah perisa..kepercayaan aku melampau pada kau..
Seeloknya tak perlu aku bercerita pada kau..

Aku seboleh2 alam merahsiakan segala apa terjadi antara kita..
Aku rahsiakan segala kutukan kau..
Tapi kau buat orang nampak..Aku yang bersalah dalam hal ini
Sampai bila kau nak berdiri di atas helaian rambut sendiri ?

Kalau kau tak penat..tak lenguh
Untuk berdiri di helaian rambut sendiri
Teruskan..kerana aku percaya..
Ada insan yang masih mempercayai aku..
DAN
Kau tidak berhak untuk merampas mereka
Kepercayaan mereka terhadap aku..

Cukuplah dengan apa yang kau lakukan pada aku
Tiada lagi kata bual yang layak untuk kau..
Tapi percayalah
KEPERCAYAAN AKU TERHADAP KAU BERKURANG

No comments: