23 February 2013

Bila Nak Ada Anak ?

Hyeeee I'm back ,

Malam2 cenggini .. not really malam la .. 12:45 am  ? Hahahaa

Just saw a tweet from someone yg IDK pon , asking dis one public figure yang dah kawen 2 tahun kot ?

"Bila nak ada anak?"

Aku yang tolong sentap for dat artist ..

Ya aku belum kawen , belum penah rasa soalan tu ..

But kau tahu tak ? Aku adalah seorang adik kepada 2 orang kakak yang rezeki anak lewat ?

I know how hurt are they bila orang tanya soalan macam tu.. but sometime aku sebagai adik pon terbuat dorang sentap ..

Alhamdulillah one of my sis, after 4 years of marriage baru ada rezeki anak sulong ..

But my first sis yang kawen time aku Form3 tak silap..still berusaha.. nope , they don't have any problem with their health.. juz belum ada rezeki ..

Sometime ada orang rezeki cepat , ada yang lambat .. semua Allah yang tentukan .

But its not fair la for u to ask them dat type of question ..

Instead of kau tanya mcm tu.. baik kau ckp "Bro,aku doakan kau cepat rezeki dapat anak."

Tu lagi bagus kot .. hati dia senang baca..tak sakit hati..

Kau patut tahu, dorang as partner dah hari2 kena lecture dgn parents and in law.. harapan keluarga kot utk ada cucu tu..

Sometime rasa mcm bodoh sgt orang yang bertanya tu ..   sama ada rezeki kau terlebih atau kau belum kahwin sebab tu kau tanya soalan gitu..

Dalam otak kau buat anak tu senang .. senanglaa kau tengok .. persiapan nak ada anak tu..senang ke kau ingat? Bil hospital..barang2 anak..makan beribu tahu ?

So kesimpulannya disini , tolongla jaga hati orang2 yang lambat rezeki anak ni ..

Anak tu tanda cinta satu2 pasangan tu..janganla korang nak tambahkan stress lagi..

Baik doakan dorang je.. dari menyakitkan hati..

Haaaahhh lega aku dapat lepas geram...kah3..

Oraitoooo see u , next post :)

No comments: