26 February 2013

Jemputan Kahwin ..

Syukur Alhamdulillah , bertubi2 jemputan kahwin dari kawan seperjuangan .

Cemburu ? Yes I am .. sebab dari sekolah pasang impian nak kahwin awal .. sebab entahlah mungkin itu jalan terbaik kononnya untuk aku .. tapi nampak gayanya kawan2 yang kahwin dulu .

Dari umur aku 19 tahun , ada je kekawan aku kahwin .. tahun ni lagila ramai sebab dah 22 tahun pon which is akak aku sendiri kawen masa dia 22 . Haiyaaakmakk ..

Mr.True Love where are u ? Hahaha tak terdesak pun cuma tertanya2.

Bercerita pasal jemputan kahwin ..

One of my friend dah selamat nikah awal bulan 2 ritu .. tapi majlis sanding lambat lagi.. biasalah kumpul duit kot ?

Another friend coming soon 1 Mac ni . Which is after this i will write something for her in this post.

And another friend lagi early april . Eh terlupa my teater friend Atty and Dustin pon dah selamat bergelar suami isteri. Alhamdulillah :)

Walaupun ramai kawan dah kahwin , and dah ada baby . I don't know why wedding yang dis coming friday yang aku tak sanggup lalui . Macam nak nangis . Since zaman SPM kenal dia tru Myspace and tak sangka dapat kawan berkekalan hingga hari ini. Alhamdulillah semuanya terjadi kerana Allah .

Izyan Izzati Mohamad a.k.a BabyYan

Lain rasanya waktu aku nak menulis ni .

At first aku dapat tahu kau kapel dengan Pejal aku ada rasa something which is aku tak tahu apa benda until kau post blog yang katanya dia adalah someone yang kau dah kenal lama and bla2.. if aku jumpe Mr.Right aku pon aku akan bg statement gitu..kih2.

Lama2 kau dgn Pejal.. aku bertambah satu rasa

"eh minah ni lama lak dgn mamat ni..selalu dh kecewa sampai kurus dh."

HAHAHA

Rupanya bila dengan Pejal jadi lain..

"Kecewa sebab tak kurus2" :p hHAHAHAHA..tp alhamdulillah usaha kau makin membuahkan hasil.

Bila kau bagi statement dekat FB kata dh bertunang..perghhhhhhhh mkn hati mak..

Ni wedding kau semakin dekat..dah dekat sangat..if kau family member aku,rasanya rumah dh tunggang terbalik nak wat final preparation.

Aku cuba nak lepas segala rasa dekat blog ni agar air mata aku tak tumpah di Masjid Jumaat ni .. apabila kedengarannya ayat "SAH" dari saksi .

Ya Allah , aku tak tahulah .. bergetar hati aku nak menulis ni pon sayu .

Kau dah macam akak aku... rasanya sangat kuat seperti sebelum akak aku kahwin ritu.

Sayu weh.. I can't explain apa aku rasa.. mesti siblings kau pon rasa mcmni..ke aku yg over feeling? Hahaha

Aku takut air mata yg akan tumpah Jumaat ni buat aku kaku kata2..

Sebelum ia terjadi..aku ingin ucapkan

Selamat Pengantin Baru , semoga menjadi isteri yang taat .. jgn nak garang sgt dengan suami..syurga kau pada dia.. nk buat air minum jgn disuruh.. buat tanpa dsuruh :) . Bantu jgk dia utk bantu family dia..adik2 dia. If ada problem ingat korang tu suami isteri..jgn dok ingat dok couple lagi..gaduh je dok takmo tegur..hik2.. jgn lupa setiap hari mintak maaf dgn suami eventho xde salah..juz nk lembutkan hati dia.. selalu bterima kasih pd dia sbb sudi hidup berdua dgn kau.. okelaaa aku ckp mcm aku dh kawen 10 lak..padahal boyfwen pon xde..hahahaha :)

Jumpe Jumaat nnti dearie .

ps : Mgkin aku tak se sweet kawan kuliah kau nak belanja mkn atau ape..sbb aku pon tak berduit..just aku sentiasa berharap hubungan korang till Jannah. Insya'allah .

NOTA PENTING : AKU NAK ANAK BUAH 5 ORANG. KBAI

No comments: