23 February 2013

Hantu Cili Api (-_-)


Inila Cili Api..atau lebih mesra Cabai Melaka
Credit to : MR.GOOGLE :)

Aku ni dari kecik dah di didik makan pedas .. datang dari arwah abah la ni .. sambal belacanla,tempoyakla..maggi pon ada benda ni .. so makin remaja aku..makin gila aku dekat cabai melaka ni.. sampai aku pandang dia macam Coklat dah sekarang..ke tahap itu dah .

Ingat lagi waktu kolej dlu .. rajin benar aku order nasi goreng pedas + bawak cili potong .. hari2..sampai la abg angkat aku waktu tu bebel2 takasik amik dah .. berhentila kejap..

Abes belajar..makin menjadi2 pulak cinta aku terhadap benda ni .. mkn dkt luar tak sah tak mintak cili potong.. orang yg tgk aku mkn yang menangis tgk aku .. Hahaha

Sampai ada kawan2 uji ketahanan aku..bawak gi mkn kedai mcm2 dorang kata pedas..tapi dpt dkt aku..siap mintak extra cili -_-

Nowadays dah jarang keluar , ari2 duduk umah .. if mama xmasak lauk berasaskan sambal..mmg siaplaaa aku confirm potong cili campur dgn nasi ..

Nak djadikan kisah..hari tu cilinya dah tinggal separuh bekas.. esoknya aku curi2 keluar pergi beli cili nak simpan balik.. rupanya mama dah beli ganti..ermm udah jadi 2 bekas cili.. hahaha..

Itu pon confirm aku rasa seminggu je tahan..iyerler , masak maggi pon mau guna itu.. hahaha

Bahan2 tumis dah guna beberapa biji..japgi utk hiasan beberapa lg.. mkn slumber je..orang nk share maggi pon menangis..

Paling sedih bila Mama suruh goreng nasi..kah2 aku kalau tak amik 20batang cili tu..jgn arapleer..

Kesudahnyaa deme lapar tpaksa jgak mkn nasi goreng pedas aku tu..hahaa :)

Aku risau jgk nanti sakit kan..

Tapi bila pandang cili ni pon dah nampak mcm coklat..tak ke padah namanya ?

Hahahahaha ... kadang2 lagi pedas benda tu..lagi bertambah aku mkn -_-

Eh okelaaa..idea itu next post dh tiba... see ya.. :)

No comments: