02 May 2010

Kecewa?? Kena Reject??

Wehhh actually aku tiba2 terasa nak share benda ni dgn korang..esp dgn GADIS2 diluar sana..bkn ape..aku dh penat kena reject..ermmmm mmg di akui aku kecewa..sangat kecewa..tp sampai bilaaa??sampai bile nk jadi camtu je?idop dlm bayangan sdiri..menangis sorang2..hari2 nak nanges..tayah laaa kot..cukuplaaahh sekali je nangiss...dlu masa 1st time kena..mmg mata dh mcm PANDA BEAR..lebam je..tp lama2..pkara yg tbaik utk krg lakukan ialah...jeng2

1) Menangis la weh puas2...

Aku tahu yg air mata xdpt pon selesaikan masalah krg..tp ape yg aku buat..tnyata bkesan..1st of all nanges la puas2...kalau kau tahan dlm hati kau..kau lagi sakit...tayah ego sangat..kau nanges je puas2...sampai hati kau terasa satu kelegaan..ok chill??

2) Report kat kawan..
Kau cari someone yg kau betul2 pcayaa..even bkn BFF kau pon..tp at least dia mgurangkan beban kau..cerita laa ape yg telah tjadi antara kau dgn insan yg buat kau kecewa...nnt redalaa sedih kau tu kan?

3) Buat blog or tulis kt kertas..
Ni yg selalu aku buat..aku sedih or tsentap..terus bkk blog ni..tulis..n lepaskan segalanya..yerr sometimes kita xpcaya sgt kat kawan kan..yerlaaa kita bgtaw dia A tiba2 sampai Z dia cite dkt org lain..so blog sudahh..luahkan je..Dear Blog..bla2..gitu oke??

4) Hang out dgn kawan2..
Kau jgnlaa emosi sgt..sampai tamo enjoy dunia luar..buat ape kau nk diam2..sorang2 je??Kenapa?idop kau kena teruskan wehhh..kau layan emosi..bkn dia nk melekat balik dkt kau..dia dh nk pergi..ckp kt dia BERAMBUS je...amik urup L tampal kt dahi dia..bongok je lepaskan kau yg sygkan dia sgt2 tu..tak gitu?haha

5) Jangan pegi tempat bSEJARAH..
Bkn MELAKA okeee?? aku maksudkan tempat2 krg slalu lepak r..tgk wayang ke..mkn McD sama2..oii pls jgn pegi tempat2 tu...nnt kau asyik tkenang2 je..pas2 balik nanges lg..xperlu laa kot...susah je kau buat camtu..heheh

6) Change to be good..
If dia tolak cinta kau pon..mybe ade something yg kau xsedar..dia xsuka kau atas perangai kau ke?kan kan?kalau aku..yer aku ngaku..emosi aku ni sometimes mganggu lelaki nk terus suka aku..haahah..ape kata kau cuba berubah?jadi lebih baik..biar one day..dia terpingga2 melihat kau...

7) Buat penampilan baru..
Cuba jadi lebih segar?boleh tak? jgn dok muram durjana..kusut masai je..if kau kusut masai..kau lagi jadi xbmaya..jgn r mcm tu..kau kena teruskan kehidupan kau..wehh bangunnnlaaaa..

8) CARI PENGGANTI..
iaaaa adalah yg tbaik...wlau mcm mn kau syg n still teringat kat dia..wat pe lg tgu pd org yg tak sudi??cari je pganti..believe me..ada yg lebih baik dr dia kt luar sana..mgkin ade kt sebelah kau je..cume kau xtaw dia ade kan..BUKA MATA wehhh..


Ni adalah antara yg dpt aku share dgn korang..mgkin cara aku salah..tp kes tbaruu ni..aku buat mcm ni..aku sampai bwk diri ke Kuantan..utk mhiburkan diri aku..dan alhamdulillah..aku balik..aku bebas dr segala rasa kecewaa..hehee..guyssss..ape tgu lagi?tak perlulaaa kau tlalu sedih krn seorang lelaki..begitu juga lelaki..tak perlu kau nk bsedih krn perempuan..

To Lelaki jangan biarkan perempuan menemui air mata yg bkata padanya "aku adalah air mata seorg lelaki yg myesal krn mgabaikan seorg perempuan yg sygi aku seadanya..aku myesal"

Dan to Perempuan..jangan biarkan lelaki menemui air mata yg bkata padanya "aku adalah air mata seorg perempuan yg cintanya ditolak..pgorbanannye di abaikan.."

No comments: