21 April 2012

myHARAPAN

Assalamualaikum,

Ada yg tanye "sape esya.sape wan?" Entah..itu aku tulis bila otak aku ada wayar tcabut. Abaikan..aku baca balik pon geli kadang2.

myHARAPAN :)

Ini projek usahasama Rumah Anak Teater dengan myHARAPAN . myHARAPAN ni banyak fungsi dia...sebuah organisasi yg dtubuhkan utk remaja kini Youth macam saya dan tujuannya utk mgelakkan Youth2 ni buat benda tak bfaedah.. dan mereka buat mcm2 kelas utk Youth2 ni belajar n move on cari duit sdiri..dan kali ni pihak mereka bkerja dgn R.A.T

Aku sbnarnya tak faham dgn kawan2 aku yg sibuk inbox aku masa aku join kelas lakon ritu..sibuk tanye mcm mn nk join teater..aku dh bgtaw..aku dh bg jalan..tapi ?? Itu niat masing2 la kan..aku malas nk pertikaikan lagi..tapi kalau kau join teater sbb nk jadi popular..hentikan..kau salah kawasan.

Okla aku malas nk citer psal projek ni..sbb aku rasa kwn2 aku xde pon nak bminat..bazir boraih je aku citer..ahahaha..

Alkesahnya aku ditugaskan sbg projek intern aku..utk buat video perjalanan rakan2 yg involve dgn projek ni..kira mcm diari AF la..dorang gado ka..bcinta ka..aku kena detect tu..quite interesting.. tapi as aku yg jiwa lebih kepada dunia teater tu sdiri..sedikit sbyk merasakan buat video ni tekanan utk aku..sbb aku nk berada disitu dan mjadi pelajar bkn crew..tapi itula kan ? :)

Kalau baru2 ni aku belajar asas lakon..dis time..within 3 months..aku sepatutnye boleh belajar ASAS TEATER..which mean..lakonan..tarian..muzik..and sinografi .. PERCUMA pulak tu.. siap dpt ELAUN transport lagi..siapa nak bagi ?

Tapi aku buat video pon dapat payment juz hati aku tu ermm nak jadi pelajar tu sendiri..tapi ape boleh wat kan?? tengah intern dan itu adalah tugasan aku.. tapi aku ckp jujur la..aku memang rasa SANGAT RUGI sebab tak dpt involve jadi STUDENT..

Dah la kalau rezeki lebih..budak2 ni dpt buat show dkt ISTANA BUDAYA weh.. kau baru belajar..dah pergi tempat gah tu..ermmm.. aku tak hadap tempat show tu..juz aku nk buat show lagi..tapi itulaaa ta boleh :( Masuk kelas mgkin boleh la..sambil2 buat video..juz nk wat show tak mgkin aku boleh...haihh

itulah myHARAPAN .. itulah harapan aku..tapi aku xdpt capai..dan aku yakin ada benda yg BESAR dan BAIK lagi utk aku..so aku kena setelkan je la tugasan ni..

Jadi atie..selamat menjadi pengarah,camerawoman,editor dan jangan jadi gila..haha :)

ps : PENDAFTARAN UNTUK myHARAPAN sampai JUMAAT ni saja. Kalau tak kau duduk je depan I.B tu tunggulah orang offer jadi pelakon teater ye ? Hek2

No comments: