08 October 2009

Baik sangat ke wanita Bertudung??

Hey sayang,

Hari ini aku belajar sesuatu dari seseorang,dan hingga kini aku masih berfikir mengenainya.Ini mengenai seorang kawan aku.Budak kolej.Ermm only her dan buatkan ramai pihak yang mungkin akan terasa.Kisahnyaaaa..

Aku berkawan rapat dengan dia since Sem 1.Aku berkawan dengan dia sebab tahu dia budak Broadcasting jugak.Yerlaakan?Sem 1 kan kiteorg mix course.Then bile masuk Sem 2.Dia sangat lain.Kelas jarang masuk.Tapi dekat kolej ada dia.Pelik tak?Tukar course ke dia?Tak kot..sebab sekali sebulan adalahh jugak dia masuk.

Aku sangat was2 dengan perangai dia.Bila tanya..alasannya tak boleh bangun pagi?Apa masalahnya..kau solat subuh ke tak?Hari2 datang bulan kot.ahakz.Kelas kul 8pagi.Bangun subuh tu.siaplah terus.Apa masalahnya?So alasan tu memang tak boleh diterima.

Karoeke.Teman orang lain dating.Boleh je pergi.Kelas masa depan kau.Tanak pulak pergi??Baru2 ni..aku dengar cerita dari mulut seseorang.Dia kata,dia tamasuk kelas sebab aku dan kawan tak melayan dia??Kiteorg dah cuba yang terbaik untuk layan dia,tapi if dalam kelas dia dok BerSMS memanjang.Dok ketawa sorang2 manjang.Macam mana kan?Then abes kelas,terus cabut.Tak pon cakap nak gi toilet.Hilang terus kot.

Tu satu alasan dia.Lagi paling parah aku dengar..dia cakap.Dia sangat tasuke sebenarnya kawan dengan orang tak pakai tudung macam aku.Ouh ok.So what?kau ingat sebab kau aku akan bertudung la?Plz la weh..mak kau pon tapakai tudung.Mesti kau tasuke mak kau kan?Ahakz.sorry la nokk oii.aku kalau marah.memang sungguh2 la.

Aku dah lama tak mencarut orang dalam blog.Tapi aku sangat bengang dengan kau.Weh,kalau aku tak pernah tegur kau.Aku takesah..ni skang dari Sem 1 aku berkepit dengan kau.Aku nak nangis kot bile dengar dia cerita kau tasuke kawan dengan orang tak pakai tudung.So be4 dis?kau tak jujur dengan aku la?Berkawan sebab nak aku wish birthday kau?Nak aku teman kau naik kelas?Teman kau pergi toilet?

Jumpe hidup baru,kau buat macamni..masalahnya kau tu baik sangat ke?Elok sangat ke perangai kau tu?Sorry la pada orang yang bertudung lain.Ternyata saya hanya point view pada seseorang je.Kawan saya sendiri.Ermm weh kau berkawan dengan dorang tu,dorang still masuk kelas dorang.Kau yang jadi bodoh sebab jadi pak sanggup dorang.Dorang dating kau ikut jer.Dorang gaduh kau menyendiri.

Sungguh aku tapaham weh..aku jadi sangat2 marah harini,Sebab kau tak masuk kelas.But bile KLMUC buat event pergi recording Ewah2.Kau menyibuk pulak pergi?Sedar diri cket weh.Kau tu dah macam anak tiri KLMUC dah pun.Masuk kelas macam masuk hotel.Macam mana nak jadi orang Media?Bangun pagi tak boleh,assignment banyak tak boleh,pilih kawan bertudung pulak tu.Weh kawan,kiralaa orang bertudung dalam industri ni.Memang tak layak kau kerja dalam bidang ni.Kalau perangai kau macam tu.and kau still duduk bawah tempurung dengan memilih macam tu.

Macam2 kau cuba burukkan keadaan kan??Aku tak balas sms kau la.so kau tak taw ape yang penting.Sah2 SETIAP KELAS penting.Sendiri mau ingatla?Kenapa kau harus bertindak sedemikian bodohnya?SMS apa yang penting.Kau datang kelas pon penting taw.Ingat dengan jenguk kelas sebulan sekali.Ko akan dapat pointer tinggi?Kirim salam laa jawabnya.Kuiz bila?kau tahu tak?Mesti tak tahu.Kejadiaan kat blog wordpress.Kau tahu tak?Manaalaa kau nak tahu.Sah2 wordpress kau pon orang tolong register.Hahaha.

Oklah aku malas buat dosa panjang2.Cukupla ni..

Motif of the story : Cermin diri sendiri sebelum nak bercakap..

1 comment:

biyan pelangi said...

to THAT girl .

i am not on both sides .
this is what i think , my opinion .

saya bertudung .
saya kawan dengan semua orang , bukan je dgn org ta bertudung .

saya kwn dgn org yg seksi , penah buat maksiat , beromen semua .

kita memang bertudung tapi perfect ke kita ?
kdg kdg yang tak bertudung lebih baik dari kita .

kalau tgk pun org yg jahat sekali jd baik , terus jd baik .
kita ni wpun baik jgk la tp suam suam kuku .

tp tu bukan point saya lah .
memang ada disebut kita ni kalau nak berkawan biarlah kawan yang mampu membimbing kita bukan kwn yg makin buat kita sesat .

tp kalau semua org cr kwn yang mcm tu je , siapa pulak nak bimbing mereka ?

kita kwn je dgn semua org , tak salah asalkan kta pandai bwk diri .

so far kwn dgn org freehair blm buat saya tanggal tudung .
serius ;)

kdg kdg , dgn kwn ngn dorg ni pun kita boleh ubah perception dorg terhadap org org bertudung dan sekaligus ajak dorg tutup aurat .

bnde nih xleh paksa , kalau x ikhlas pun tak dpt apa .

kalau awak pun dh kasi perception buruk , sama jela dorg pun rasa mcm no point pakai tudung kan ?

so , kwn je dgn semua orang , kita tak berhak menilai orang dan menjatuhkan hukuman apa apa . kita sama je mcm dia , makhluk Allah .

hanya Allah yang mampu menilai siapa makhluknya ;)