25 July 2010

Al-fatihah buat Atok ABC :(

AL-FATIHAH ... takziah buat family atok..

Aku gelarkannya Atok ABC..kerana dari aku darjah 6 aku makan dkt kedai mamak ABC ..
dan selama itu juga dia mjadi pelanggan setia Mamak ABC..
Dari dia sekuat2 lelaki..sehingga saat terakhir dia :( . Mamak bkeje btukar ganti..tapi kami masih pelanggan setia ABC..walaupun kedai mamak tumbuh bagai cendawan di kwsn kami..ABC tetap mjadi pilihan..

Aku mgaku aku xpenah menegurnya..hanya sekadar mberi senyuman pada Atok..aku dpt rasa kasih syg dia..dari pdgn dia dan cara dia melayan cucu dia.

Tadi pegi makan dkt ABC...Mamak tu ckp atok dh xde..semlm atok pegi mlm kul 12am..atok ckp dkt mamak..atok sakit dada..mcm mau mati..mamak ckp..jgn ckp mcmtu..u kuat lagi..bile atok balik umah..atok sakit..anak dia bwk pegi hospital..7am tadi dia meninggal..dan bawa balik kampung dekat Penang..

Mamak tu sebak..aku sebak..ramai pelanggan setia tu jgk mrasai kehilanggan atok..atok yg suka makan capati sampai 2..minum teh tarik .. menu xpenah berubah..aku akan merindui atok ..

Selama mana aku duduk cheras..selama itu aku mjadi pelanggan setia ABC..sahur aku..buka puasa aku..raya aku..kdg2 mereka lah menemani keluarga aku..dari arwah abah ada..kakak aku sekolah lagi..sampai arwah dh xde..kakak aku dh 2thn kawen..tlalu lama dan byk kenangan gaduh2 manja dgn mamak :p HAHAHA.

Al-Fatihah selagi lagi buat atok.

No comments: