02 September 2010

Tentang Cita-Cita

Tiba2 saya teringin nak mengimbau kenangan dulu kala..bercerita mengenai cita-cita..entahlah rasanya dah penah tulis mgenai ini..tapi ada ke ? Tak perla corak penulisan mgkin berbeza kalau dah ade pun..hihi :p .

Mungkin semua org ingat atie sama dgn dorang..kecik2 nk jd doktor..dh besar jd broadcaster..HAHA..sama sekali tidak..sememangnye sejak dari tadika.. I WANT TO BE ARTIST..bjiran dgn Pierre Andre..time tu dia bkn artis la :p Mak dia je..Mak Ngah..tp sje je jual nama dia haha..dia ensem suke pegi rumah dia..HAHAHA..ok abaikan..tp selalu borak dgn Mak Ngah psal cita2 atie nk jd artis ni..siap ckp if ade job..bgtaw la..Ahhhhhhhhhhhhhh time kanak2 ape aku tahu psal lakonan? Aku bkn adik Mia Sara..yg mmg dpt sokongan dari parents dia..aku hanya kanak2 kecil yg berusaha mgejar cita2nya..ermm.

Dalam buku repokad tadika..alaa yg utk ltk result tu kan? Ermm ada ruangan utk pelajar..dia tanya Cita2..ade 3 kotak..aku mmg ltk Artis no 1..dan berikut btukar ganti dgn doktor dan guru..sehinggalaa sekolah menengah..cume bile cikgu btanya..aku xpenah mgaku..aku hanya katakan aku ingin jd doktor..HAHA knp nk jd doktor?aku ckp sbb drg smua nk jd doktor..HAHA xde alasan yg kukuh pon sbb itu bkn cita2 aku..

Sewaktu darjah 6..aku semakin mbuak2 nk jd artis..lg2 dkt kwsn cheras ni sering kali org buat shooting..ermmm bile Tingkatan 2 mula mgenali dunia artis sebenar..haha aku hanya peminat artis..yg bg aku kdg2 aku takenal artis tu..tp pegi mn2 event..pasti ade yg menegur..begitu gemilangnya aku pd waktu itu..

Waktu itu..aku tak mahu lg jd pelakon..susahh bile mpunyai peminat mcm aku nnt..kuat merajuk..nk kena jaga hati..jadi aku memilih utk jd PERSONAL ASSISTANT ARTIS..yeahhh aku perlu major Masscomm abes sekolah nnt..waktu itu cara aku bgaul dgn artis bkn spt fans dan artis..tp sbg P.A dan artis..Kak Zehra byk bantu aku..thanks akak :) Makin meningkat remaja..aku byk dberi peluang masuk backstage..kdg2 dgn SOFAZ[R]..kdg2 dgn KRU..ermmmm bila duduk dkt backstage..situasinye blainan..bile kita nampak dkt stage.. artis A dan artis B gembira happy go lucky..tp sbnarnya tidak..dibelakang masing2 buat hal sdiri..hehee :)

Tingkatan 5..aku tetap dgn pdirian aku..amik Masscomm..result yg tak wangi tu..mbuatkan UiTM tak panggil aku..jd swasta la gamaknye kwsn aku..wlaupun ke Melaka aku pegi..aku tetap memilih bidang masscomm ini..dan berakhirlaa aku di KLMU dan masih berjuang..bila dah duduk dlm bidang ini..sbnarnye nk mhasilkan sesebuah filem itu sukar..dan aku masih merasakan aku suka utk Menguruskan sesuatu..sama ada artis ataupun production..sbb tu bila ada final task..aku merebut utk mjadi Production mAnager..krn makin ningkat sem..makin mcabar tugasannye..

Dan akhir kata..sbnarnya cita2 aku dari kecil mmg xpenah berubah..aku tlalu cintaaaakan dunia seni..aku penah tgerak utk mjadi penulis..mghasilkan ratusan lirik lagu utk simpanan sdiri..ratusan luahan perasaan..puluhan kisah cinta..dan pelbagai lg..tp bile aku tgk di KLMU..aku akan belajar jgk penulisan..aku gembira..HAHA rupe2nya semua yg aku tulis sebelum ni hanya luahan semata2..tidak ade struktur yg tepat..heee :)

Oklaaaa tenks baca..doakan aku mcapai cita2 aku..

No comments: