23 October 2012

23 Oktober 2012 - Hari 7 Tanpa Cinta

SEMINGGU

Ya Allah , sungguh aku tak percaya hari ini dah cukup seminggu aku berdiam diri dari semua orang luar. Kalau aku dapat bertahan selama sebulan , insya'allah tiada masalah untuk aku berhubung dengan mereka kembali tapi dengan harapan mereka faham situasi aku yang terpaksa away dari teater ni . Tapi kan alang-alang dah sebulan tak salah untuk aku jadikan dua bulan ke tiga bulan ke .. heeehiks

PERIHAL KOLEJ 

Syukur alhamdulillah aku berjaya selesaikan hal kolej .. bayaran outstanding , surat tamat belajar , full transcript .. dimana dalam pengetahuan aku pelajar dah konvo pon belum tentu akan dapat surat tersebut..surat itu sangat memudahkan aku untuk mencari kerja..aku haraplah..heeehiks

CARI KERJA

Mama suruh siapkan resume semua..dia nak hantar ke TM..walaupun minat aku bukan kerja office..tapi aku rasa itu je jalan untuk "BERGEMBIRA" .. or else tadi Mama ada cakap "cari je BF..kawen suruh laki tanggung kau." errrr -_- . Kalau duduk rumah je macam mana nak jumpe BF kan ? Hahaha . Abang ipar aku kata dia nak resume juga..nak hantar dekat member dia kerja RTM .. err tak kisahlah mana-mana janji kerja dan ada duit .. dengan situasi kewangan keluarga yang sangat merosot sekarang aku rasa kerja mana-mana pon tak ada hal 

MAKAN

Setelah beberapa minggu aku skip CARBO .. hari ini aku tibai 3 bungkus nasi lemak + nasi kandar kambing + kueh tiaw kerang .. OMG ~ Dan benda ni berlaku tak sampai 6 jam.. pengsan anda membaca..pengsan lagi aku yang menyumbatnya .. berminggu-minggu nak turun 10kg.. 6jam naik 6kg HAHAHA..die die die die -_-

BARANG BABY

Teman kakak beli barang baby .. seperti biasa aku yang excited . Kalau ada duit nak beli tak apa jugak .. ini tahu nak tunjuk je .. sampai Mama perli suruh buat membercard .. nak jugak buat tapi card tu ada nama husband..jilaaakaa ! Aku takde husband..hahaah..tapi tadi tak dapat banyak pon..esok nak cari lagi beberapa set baju + baldi mandi + breast pump + beg susu .. dan apa2 lagi yang patut.. takmau citer psal baby banyak2 .. nanti time aku pregnant..entry jadi lebih kurang je..hahaha entahhhh bile nak pregnant tu ? Kahwin pon belum .. tak kahwin lagi takpe..BF pon takde .. heehiks

MANDUL KUCING

Kesian Nomei kucing aku..kena mandulkan dia..Ya Allah tak masuk 6 bulan lagi dia dah nak mengawan..teruk kot..kucing aku dulu2 pon tak serupa dia..so macam tak sanggup je tengok dia cari jantan..mandulkan je la..lagipon jantan2 dekat kawasan ni banyak mandul jugak..so macam mana?? Heehikss

Okelaaa rasanyaaa ni je la kot untuk hari ini ? Esok lusa citer lain pulak ..

No comments: