31 October 2011

Kak Julie , I do miss you :(

Assalamualaikum ,

Hari ni aku tak tahu kenapa..masa nak pergi kolej rasa tak sedap hati..nak balik pon rasa semacam..tetibe je ni baru teringat hari ni 31 Oct 2011 . Di mana 11 tahun yang lalu tarikh ini mhantui hidup aku . Seorang kakak yang manjakan aku pergi buat selamanya akibat kemalangan flight .

Boleh search  Singapore Airlines Flight 006 untuk maklumat lanjut . Jap ada video , yang aku rajin komen2 dengan orang view video tu . Heeee :)




Hik2 sebenarnya tak tahu nak citer mcm mn .. tapi ape yg aku tahu pada hari kejadian..Arwah Uncle aku tahu dlu sbb dia baca news online , mak aku xtaw ape2..dh pegi opis pon xtaw apa2..tetibe balik around 12tgh.hari (1 Nov 2000) , mintak belikan paper..semua paper yg ada..

Dsebabkan aku PONTENG sekolah hari tu , aku takot kantoi..pergilah beli cina india..semua aku beli.. dekat Utusan ada gambar kapal terbang tbakar smua .. dalam hati mula terfikir entah2 kakak aku dalam tu ??

Sekalik betul..perghh dahlah ponteng sekolah tu mcm bsebab tibe2.. Mama dan Arwah Uncle pegi nak cam jenazah dekat Taipei . Aku dgr Taiping , rupenye Taipei . Hik2..pemes kejap aku time tu..beli semua surat khabar ada muka aku :p Hahaha .

Banyak lagi mangsa dari Malaysia .. cube check dkt Wiki .. tapi kes arwah Kakak aku dpt liputan dasyat sebabnya dia anak buah Azizah Ariffin , dan lagi satu kononnya dia naik flight tu sebab nak jumpe BF nak discuss kahwin. BF dia mat salleh..aku ingat namanya Oscar Gonzalef , aku search FB mmg xkan ingat mana satu HAHAHA ..

Oscar datang umah and family dia , arwah Kakak kenal dia dari MSN je time tu .. Aku teringat Oscar yg xpenah lgsung jumpa akak aku hanya dapat menatap wajah jenazah je dan dia pon sedih .. hik2 aku ajak dia main batu seremban time tu . Giler T_T

If sesape yg pernah dtg time nak sempurnakan Jenazah arwah Kakak dekat AU Keramat..tahula betapa jem nye kawasan tu..parking tgh2 jalan..mmg sepanjang2 jalan la.. time dekat kubur pon sama ..

Time tu aku baru 9thn..apala yg aku tahu sgt pon psal kematian ni smua ? Apa yg aku tahu..aku pasti akan menangis setiap kali kawan2 baik aku tlg bacakan surat kabar utk aku .. dan aku tak cium jenazah buat kali terakhir sbb aku tak mampu..aku tkaku disisi kakak sedare aku waktu tu ..

Kawan2 sekolah ada datang time tu..tapi ntahlah..aku mcm xdapat cam sorang pon..mata melayang2.. oh rasanya 2minggu kot baru jenazah balik Malaysia time tu..and total aku "ponteng" sekolah..sebulan..naik2 sekolah ada PTS ke ape benda ntah..utk lompat darjah 5 terus..mmg fail la..blaja tidak..

Cikgu2 faham.. and pemes giler rasanye time tu..hek2 :p

Eh aku dh melalut , apa2pon if arwah masih ada.. 16 June 2011 dlu dia dh 39 tahun . Aku sje buat blog ni..sebab teringatkan arwah , dan sememangnya aku merindui dia.

Sebenarnya aku mmg slalu blog time bufday n tarikh keramat ni..juz kdg2 tu entry je blainan rupa..Hik2

AL-FATIHAH buat arwah kakak , Nursharizat Abd Razak (my eldest sister)

No comments: