20 March 2009

20A's nak buat ape??

Hahaha lawak oke..semlm aku g umah kezen aku..sbb dia baru balik dari Jeddah untuk amik anak dia n isteri dia bawak g Jeddah skalik for 3years tasilap..then bapak n mak dia pon ada..kita mcm ramai la kan..dorang tanye result aku..aku ckp la ape smua kan..uncle n aunty call me BIG LOOSER?? so wuteva..mencik okeh..aku tawu laa aku tak sepandai smua anak dia kan..then my kezen..100% bekap me..dia fight with his dad!!yeahhh cyg angah =)

This da dialog..haha

Angah : Konon dapat A banyak2..dia belajar ape?dia tak de pdirian ke ape?

Uncle : Dia pandai laa tu..dapat A banyak..

Angah : Ok pa..mmg dia pandai laa..so Fetty tu tapandai laa x de A?Pa dulu ada A x?

Uncle : Xde pon.. (smiling)

Angah : So Pa pon xde A..ape budak tu nak actually?

Uncle : Dia nak masuk paper la..bleh continue study free..

Angah : Nak masuk paper AKADEMI FANTASIA pon masuk paper pa..nak free..dah jadi artis pon ada org sponser Pa..

Uncle : No..Angah..awak kena faham Angah..bkn dia belajar ape sgt..dia amik Kimia Fizik Bio smua tu..then dia amik Sains biasa..dalam sains kan ada smua tu..same jgk ngan agama..usuludin apa segala din tu lagi (gelak)

Angah : Okla Pa..kira dia pandai la kan?So apa dia wat lepas ni?ikut arahan kerajaan jadi Doktor?Then wat A Level tsgkut mcm budak thn2 sblum ni..alasan situasi tak sama..ape smua tu Pa?

Uncle : Cakap ngan awak..mesti awak nak menang punyer..

Angah : Bukan menang or Kalah Pa,juz tak adil bagi budak2 tak de A dikategorikan
sebagai LOSER..if Pa ada anak nak SPM right now..u want ke dia amik 20 subjek?

Uncle : Tanak laa..kang tak cukup lak A..frust lak..

Angah : Yeahh now u get what I mean..bile ada budak dapat 20 A..akan ada batch sterusnya nak caras dia..then makin ramai budak amik subjek byk2..and mbebankan otak utk score..but at last..jadi doktor pon nak bape A je kan?

Uncle : Oke2 awak menang..Fetty still can berjaya..atas usaha dia.

Aku : Sayang angah..hahaha!!


Then macam2 lagi yg dbualkan...tapi mmg lawak giler laa..riuh umah tu..hahaha!!Angah support me coz dia understand me so much..dia amik sains mcm bpk dia gak..even siblings dia smua medical nye orang..tapi Angah lebih ke arah seni jgk..dia amik Muzik smua tu...so dia phm ape yg aku nak..hehehe!!

No comments: